Tips og råd
Kundeservice er åpen hver dag, hele året fra 7-24.
I nettbanken får du full oversikt over privatøkonomien. Uansett om du bruker mobil, nettbrett, pc eller mac, er det enkelt å få gjort det du skal for å holde styr på hverdagsøkonomien.
Kundeservice er åpen hver dag, hele året fra 7-24.
Full oversikt over kontoer, lån, forsikringer, sparing og pensjon.
I Min økonomi får du full oversikt over hvordan du bruker pengene dine. Går det mest penger til mat, klær, strømmetjenester eller ferie?
Alt du bruker blir delt opp i kategorier, og det er enkelt å se hvor mye du bruker i løpet av en måned. En gyllen mulighet til å finne ut om du kan spare noen kroner her eller der.
Her finner du Min økonomi:
1. På Min oversikt velger du en konto.
3. Velg fanen Min økonomi og se forbruk, faste utgifter og klimaspor.
Har du blitt fristet av både den ene og den andre strømmetjenesten, og kjøpt flere abonnementer?
Det er ofte enklere å starte et abonnement, enn å avslutte. Nå får du oversikt og du kan avslutte abonnementer du ikke trenger i nettbanken.
Her finner du abonnementene dine:
1. På Min oversikt velger du Min økonomi.
2. Under Faste utgifter finner og endrer du abonnementer.
I pensjonsoversikten kan du enkelt se hva du får i pensjon, og hvor mye du bør spare for å få en god økonomi som pensjonist.
Nå kan du se alle kredittkortene og forbrukslånene dine, uansett hvilken bank du har dem i. Informasjonen henter vi fra Norsk Gjeldsinformasjon.
Oversikten gir deg bedre kontroll over hva du har, og sjekke om du betaler for mye og bør refiansiere.
Her legger du til forbrukslån og kredittkort:
1. Gå til Min oversikt og klikk Legg til.
2. Under Andre kontoer velger du Kredittkort og forbrukslån.
3. Gi samtykke til å hente data fra Norsk Gjeldsinformasjon.
Med straksbetaling blir pengene overført med en gang. Det er et bra valg hvis du ikke har tid til å vente på vanlig betalingstid.
Med nyheten Mine kjøretøy i nettbanken får du bedre oversikt over hva det koster å ha bil, båt og andre kjøretøy.
Du ser blant annet:
1. Klikk på knappen Logg inn øverst i høyre hjørne.
2. Velg innloggingsmetode: Engangskode-app, BankID eller BankID på mobil.
3. Følg veiledningen som kommer opp på skjermen.
Det betyr at du som har brukt engangskode-appen eller BankID på mobil må gå over til BankID-appen.
Dette gjør du:
Har du byttet mobil eller SIM-kort på mobilen?
Kommer det ikke opp noe på telefonen?
Merk: BankID på mobil skal fases ut, og du må nå bruke BankID-appen for å logge inn.
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Tips! Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
For å kunne logge inn uten BankID må du møte opp i din lokale SpareBank 1 med gyldig legitimasjon og ditt d-nummer. Da hjelper vi deg med å sette opp tjenesten Uten BankID, slik at du kan logge inn i nett- og mobilbanken.
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no